Rover eist geld van NS om bussenprobleem station

Reizigersvereniging Rover is het zat. Het moet afgelopen zijn met de problemen rondom station Meppel. Daar rijden momenteel geen treinen vanwege werkzaamheden aan het spoor. Rondom de vervangende NS-bussen zijn problemen ontstaan. Soms zijn er te weinig bussen, of komen ze helemaal niet opdagen waardoor reizigers tot wel anderhalf uur moeten wachten, meldt Rover. De organisatie eist opheldering en een financiële vergoeding van de NS.

De werkzaamheden aan het spoor bij Hoogeveen begonnen op 7 mei. Sindsdien ging het meerdere keren fout en vaak ontstond een lange wachttijd in Meppel voor vervangend vervoer tussen Meppel en de stations richting Groningen. Op donderdag 12 mei liet NS reizigers zelfs compleet in de kou staan met een oproep om zelf ander vervoer te regelen, zo laat Rover weten.

De reizigersvereniging vindt de problemen met NS-bussen onacceptabel omdat het niet om een plotselinge verstoring gaat, maar om werkzaamheden die reeds lang geleden gepland zijn. “Wij horen daarom graag hoe deze problemen hebben kunnen ontstaan, waarom de reiziger hier niet tijdig over is geïnformeerd en welke maatregelen NS gaat nemen om de laatste week van de werkzaamheden alsnog te zorgen voor voldoende bussen”, schrijft Rover aan NS.

Maximale coulance in bijvoorbeeld geld
Ook wil Rover dat reizigers gecompenseerd worden voor deze extra overlast, bijvoorbeeld door geld terug te geven bij vertraging bovenop de extra reistijd: “Wij roepen NS op hierbij maximale coulance te betrachten en gaan ervan uit dat NS er zorg voor zal dragen dat reizigers gegarandeerd thuiskomen mocht in de komende week onverhoopt er opnieuw een tekort optreden”.

Ook gisteravond ging het mis met de NS-bussen op station Meppel, melden reizigers op sociale media. Na middernacht stond een grote groep reizigers lange tijd te wachten op station Meppel omdat een aantal bussen niet kwam opdagen. Om 00:48 uur kwam alsnog een bus die vertrok naar Assen en Groningen.

Tekst: RTV Meppel
Foto: Nudrenthe.nl