Provincie Drenthe investeert € 116.000 reclame Hunebed Highway

Er komt een website en een app om de Hunebed Highway te promoten. Het moet een toeristische bestemming worden. Voor de ontwikkeling daarvan stelt de provincie Drenthe in fasen een bijdrage van € 116.200, – beschikbaar.

Op het platform en de app kunnen bezoekers aan het gebied zich vooraf voorbereiden op hun verblijf. Ze kunnen een verblijf boeken, maar ook arrangementen van diverse ondernemers in het gebied die samenwerken en er is gedetailleerde informatie te vinden over bezienswaardigheden, wandelroutes, natuurbaden en horecagelegenheden.

Daarbij wordt samenwerkt met lokale ondernemers, vertelt gedeputeerde Henk Brink. “De kracht van deze bestemming ligt bij de energie en inzet van de ondernemers. Eerder investeerden zij ook al in e-bikes voor de promotie van het gebied. Aangezien zij zelf ook bereid zijn om risicodragend te participeren in het platform, ondersteunt de provincie graag dit initiatief.”

Foto RTV Drenthe

Bert van der Linde, directeur van attractiepark ‘Drouwenerzand’, is blij met de oprichting van het platform. Hij denkt dat de website een goed hulpmiddel wordt voor toeristen om te zien wat Drenthe te bieden heeft. “Zij kunnen zich straks nog beter voorbereiden op een bezoek aan de bestemming Hunebed Highway.”

De betrokken ondernemers willen zich minimaal vijf jaar verbinden aan het platform en gaan na de opstartfase het project zelf dragen. De komende periode benutten zij om aan de hand van een dummy- website meer ondernemers zakelijk aan het project te binden. Naast de provincie Drenthe en de ondernemers worden ook de vijf ‘Hondsrug’-gemeenten, het Recreatieschap Drenthe en Marketing Drenthe, betrokken bij de ontwikkeling van het platform.

De app en het platform worden ontwikkeld door het bedrijf New Nexus Mobile en zijn naar verwachting eind augustus gratis voor iedereen beschikbaar in het Nederlands, Duits en Engels.