Oververhitting technische apparatuur kantoorgebouw

De brandweer van Meppel wist door snel ingrijpen dinsdagochtend een brand in een technische ruimte in een kantoorpand in Meppel aan Blankenstein te voorkomen. Doordat de stroom was uitgevallen, moesten de brandweermannen alle zeilen bijzetten om de elektrische schuifdeuren open te krijgen om binnen te kunnen komen. In de technische ruimte was, volgens de brandweerwoordvoerder, rookontwikkeling ontstaan door oververhitting van technische apparatuur. Wat de oorzaak hiervan was is nog onbekend. De brandweer wist een en ander tot deze ruimte beperken en een brand te voorkomen. De vier aanwezige personeelsleden moesten tijdelijk buiten de ontwikkelingen gade slaan. De brandweer heeft het pand geventileerd.

Foto Nudrenthe.nl