Sociaal Ombudsvrouw ook nu bereikbaar

Bij sociaal ombudsvrouw Jozien Schrale kunt u terecht met vragen en zorgen over de uitvoering van zorg en ondersteuning door de gemeente. Juist in deze periode waarin beperkingen zijn opgelegd door maatregelen tegen het coronavirus kan het zijn dat u problemen met hulp en zorg ervaart. De sociaal ombudsvrouw
– registreert uw vragen, wensen, zorgen, ervaringen en knelpunten
– biedt een luisterend oor en verkent met u de knelpunten en uw probleem
– helpt u met het vinden van een passende oplossing en biedt daarbij waar mogelijk ondersteuning
– informeert en adviseert u over mogelijkheden van cliëntondersteuning, begeleiding, klachten, bezwaar- en beroepsprocedures
Normaal houdt mevrouw Schrale elke tweede en vierde woensdag van de maand spreekuur in Meppel. Dat is door de coronamaatregelen niet mogelijk. Via telefoon 06-4685 7035 kunt u haar bereiken. Als de telefoon niet wordt opgenomen, kunt u de voicemail inspreken met uw naam en telefoonnummer. De sociaal ombudsvrouw belt u binnen vijf werkdagen terug. Mailen kan ook: ombudsvrouw@meppel.nl